maanantai 2. syyskuuta 2013

Asukokonaisuuksia


"TOIMINTA TONNI"

Tällä kertaa oli ehkä liiankin koukuttava tehtävä, nimittäin virtuaalista shoppailu rahaa annettiin 1000,- ja sillä oli tarkoitus luoda kolme erilaista asukokonaisuutta visualistin syyspukeutumiseen. Siis miten vaikkapa minä haluaisin tulevana syksynä pukeutua töihin, juhlaan tai edustustehtäviin. Tuo 1000 euroa piti käyttää vähintään kuuteen eri nettikauppaan.

Toisaalta tehtävä kuulostaa helpolta, mutta alusta asti en uskonut sen sellainen olevankaan.
Budjetti ylittyi muutamalla kympillä ollen lopulta 1021,65,-.
Kahdessa tyylissä on käytetty samat korut, eikä niitä tietenkään ole laskettu kahdesti. Tämähän oli virtuaali shoppausta, joten viimeisessä tyylissä "omistin ne jo". Ovelaa?!


Tässä minun luomat lookit:


Kokonais kustannus työ lookille oli 365,50,-


Kokonaiskustannus edustus lookille oli 219,65,-



Kokonaiskustannus juhla lookille oli 416,40,- sekä jo kerran "ostetut" korut 94,90,-


Käyttämäni verkkokaupat:

Nelly.com
Spartoo.fi
Timanttiset.fi
Sokos.fi
Ellos.fi
HM.fi
Bubbleroom.fi
Zalando.fi
Veromoda.com
Lipsy.co.uk

Käytin siis kymmentä eri verkkokauppaa "ostosten" tekoon.
Seuraavaksi mietiskelyä verkkokauppojen visuaalisista eroista.

Se onkin aihe, jota täytyy lähestyä monelta kantilta. Tiettyjä samankaltaisuuksia löytyy monestakin sivusta. Pudotusvalikot on joissakin selkeästi yksinkertaisemmat, toisissa eroteltu tuoteryhmät tarkemmin jo etusivulle. Kuten Nelly / Veromoda vs. Zalando tai Ellos.

Veromoda, Bubbleroom, Nelly ja H&M on selkeästi nuorekkaimmat kuvillaan ja sivun jäsentelyllään. Lipsy erottu tästä vielä enemmän. Etusivulla pyörii vain isot tyylikuvat jotka esittelevät viimeimpiä uutuuksia. Ei mitään turhaa tai monimuotoista.

Lipsyn sivut huokuu jo heti etusivulta saakka tiettyä glamour henkeä mikä minusta on merkille jokseenkin ominaista ainakin juhlapukeutumisen osalta. Tämän tekee nettisivuilla eniten värit ja yksityiskohtaiset kuvat. Sivuilta löytyy myös kuva kollaaseja esim. mekoista. Niihin on koottu saman henkisiä mekkoja yhteen helpottamaan "sen oikean" löytämistä. Sivuilta löytyy myös Lipsy:n oma blogi.

Sokoksen ja Timanttisten sivuista minulla tulevat ensimmäisenä mieleen sanat: yksinkertainen, ajaton, suomalainen. Jotenkin minusta kuvastaa niiden ilmettä. Jämpti ja ehkä jopa hieman "kömpelö tai töpö" ilmeeltään.


Sivujen rakenteet ja ideat on minusta pitkälti samanlaisia. LipsyLondonin kylläkin huomaa myös tässä kollaasissa erottuvan pitkälti ison etusivu bannerin ja värien vuoksi.


Ainakin Spartoo:lla ja Lipsy:llä oli muita selkeämmin heti etusivulla esillä sosiaalisen median sovellukset ja näkyvillä mitä sovelluksia he itse käyttävät.

Mm. Lipsyllä näin. Täytyy sanoa, että heillä on kyllä kaikkein vahviten some edustettuna.



Nykypäivänä tuo on minusta ihan kiva ominaisuus. Sillä jos lähes hullaanut johonkin merkkiin tms. klikkaat vaikka "tykkää" ja saat omaan facebook uutisvirtaasi kuvia pitämästäsi merkistä ja sen uutuuksista. Se on tietysti eriasia kannattaako tämä, sillä kiusaus kyllä kasvaa tuhlailla lisää kun nähtävillä on kivoja uusia asuja. Hih...

Päätös on kuitenkin yksin sinulla. Hyviä syys shoppailuja sinulle!


- Milla




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti