perjantai 13. syyskuuta 2013

Visualistin työkalupakki


"Näyteikkunalla on keskimäärin vain 2 sekuntia aikaa välittää 
sanoma sekä vangita ohikulkijan huomio ja mielenkiinto".




Jokainen hankki itselleen nyt heti opiskelun alkuvaiheessa kirjan - Visualistin työkalupakki. Tämän alan kirjana kai ainutlaatuinen. Kirja kertoo ihan monipuolisesti esillepanoista ja näyteikkunoiden rakentamisesta.


Kirjan aiheita:

Myymälän visuaalinen markkinointi / Myymälän näyteikkunat /
Väri visuaalisena viestinä/ Myymälänvalaistus / Myymälän sisäänkäynti/
Tuotteiden esillepano myymälässä / Myymälän esillepanopisteet






Myymälä mielikuva on mielestäni se isoin juttu. Kokonaisuus ratkaisee varmasti paljonkin sitä, palaanko liikkeeseen. Toki voin noutaa tiettyä tuotetta tietystä myymälstä, mutta jos jostakin tulee mieleinen myymälä käydä ostoksilla ei se riipu mitenkään pelkästään yhdestä tuotteesta tai sen esillepanosta. Hyvänä esimerkkinä minusta ketjukaupat. Liiketilat ja niiden ratkaisutkin vaikuttavat mielestäni siihen "kumpaan VeroModaan" menen mieluummin asioimaan.




"Näyteikkunan suunnittelu lähtee aina tuotteesta".
"Ideoi ja luonnostele".
"Tee suunnitelma yrityksen liikeidean ja kohderyhmän mukaan".
"Less is more".
"Linjat, ryhmät, rytmi".




Kirjassa kerrotaan myös valaistuksesta ja värilämpötiloista
ainakin tähän vaiheeseen varsin kattavasti.




Kirjassa käydään läpi niin ikkunan rakennuksen vaiheita ja huomionkohteita kuin yleistä tuotteiden esillepanoon liittyvää asiaa, kohtaamisjärjestystä ja kampanjan ja mainosmateriaalin käyttöä. Kirja sivuaa myös teippausta ja hintaviestintää. Mm. Väriharmoniaa ja värien vaikutusta katsojaan on myös käsitelty.

Onhan tuo ihan mainio pläjäys näin keltanokka visualistille ja hyvä tarkistuspaikka asioista vaikka jo tietäisikin jo jotain.


- Milla


 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti